Boka uteträning.

Träningsläxa under sommaren

Nu har vi sommaruppehåll på gruppträningspassen fram till vecka 34.

För att hålla dig i form rekommenderar jag att köra ett 15 minuters program för grundstyrka varje dag.

Gör följande övningar som i en cirkel, när du utfört alla övningar en gång börjar du om igen och kör så många varv du hinner på 15 minuter.

Tänk på bra hållning i samtliga övningar. Gör inte övningarna snabbare eller tyngre än att du klarar av att hålla en stabil bål.

Uppvärmning:
Upphopp 15 st alternativt skidåkning 15 st.

Övningar: 

  1.  Armhäv, 15 st.
  2. Rygglyft med klapp över ryggen, blicken ner i marken hela tiden. 15 st.
  3. Situps, med raka armar bakom huvudet och för armarna rakt upp och fram mot hälarna. 25 st.
  4. Tricepsdips, gärna på en liten höjd (sten, stubbe, bänk, trappa…) fingrarna pekar framåt och armbågarna går rakt bakåt. 15 st.
  5. Utfallshopp, varannat ben fram. Lättare: Gå vanliga utfallssteg istället för att hoppa. 15 st.

Lycka till med sommarträningen och välkomna tillbaka i höst!!

Publicerad i Annat
Nyheter